پیوند ها
فایل واژه نامه انگلیسی تخصصی مدیریت شامل بیش از 180 لغت و اصطلاح مدیریت با معادل فارسی
با فرمت word و قابل ویرایش
در ادامه برای نمونه بخشی (صفحه اول) از لغات و اصطلاحات که طبق حروف الفبای انگلیسی گردآوری شده آورده شده است.
absolute advantage
Concept that asserts that a country which can produce a product exclusively, or non-exclusively but more cheaply than others, possesses an absolute marketing advantage for that product.
accountability
The obligation to give account for the results expected.
Administrative Theory
The first application of scientific principles ofmanagement to the total organization (not toindividual levels, tasks, or workers).
Administrative Decisions
Decisions usually made by mid-levelmanagers, concerning tactical matters designed to accomplish top managementsoverall strategy.
authority
The power to act for someone else.
avoidance
A strategy management may practice to deal with organizational conflicts that includes nonattention or creating a total separation of the combatants or a partial separation that allows for only limited interaction.
Behavioral Approach
A school of management that emphasizes the improvement of worker efficiency through an understanding of the workers themselves as opposed to the work.
behavioral approach to leadership
Approach that asserts that leaders are made, not born, and that leadership can be learned.
behavioral controls
Those actions taken by management that seek to specify, evaluate, and correct human performance within the organization.
مزیت مطلق
کشوری که میتواند محصولی را به طور انحصاری یا غیرانحصاری ولی ارزانتر از دیگران تولید کند دارای
مزیت مطلق بازار برای آن محصول است.
پاسخگویی
قبول مسؤولیت نسبت به نتیجه های مورد انتظار.
نظریه اداری
نخستین کاربرد اصول علمی مدیریت در کل سازمان (نه در سطوح، وظیفه ها یا کارهای منفرد)
تصمیم های اداری
تصمیمهایی که معمولاً توسط مدیران میانی گرفته می شود این تصمیم ها درباره مسائل تاکتیکی طراحی شده جهت دستیابی به استراتژی سراسری مدیریت عالی است.
اختیار
قدرت اقدام به جای شخص دیگر.
اجتناب
یکی از استراتژی هایی است که مدیریت می تواند برای حل و فصل تعارض های سازمانی اعمال کند. این استراتژی، عدم توجه، جداکردن کامل طرف های برخورد یا جدا کردن جزئی آنها را به طوری که فقط روابط متقابل محدودی داشته باشند در بر می گیرد.
رویکرد رفتاری
یکی از مکاتب مدیریت است که بر بهبود کارآیی کارکنان از طریق توجه به خود کارکنان در برابر توجه به کار، تأکید دارد.
رویکرد رفتاری به رهبری
رویکردی که نشان دهد رهبران ساخته میشوند رهبر متولد نمیشوند و رهبری را میتوان آموخت.
کنترلهای رفتاری
اقداماتی که توسط مدیریت به منظور مشخص کردن، ارزیابی و تصحیح عملکرد انسانی در درون سازمان به عمل می آید.
مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان